ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΟ CAMPARI ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ CINEMA;
ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΟ CAMPARI ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ CINEMA;

ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΟ CAMPARI ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ CINEMA;

Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΙΤΑΛΙΚΟΥ APERITIVO ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

15 Ιουλίου

Θρυλικό aperitif, κόκκινο πάθος, κινηματογραφική ατμόσφαιρα, ιταλική φινέτσα, διαχρονική γοητεία: τι σου έρχεται αυτόματα στο μυαλό; Το Campari φυσικά!

Ετοίμασε ένα negroni και απόλαυσε υπεύθυνα ό,τι ακολουθεί! 

Το θρυλικό Campari και η δημιουργία του

Πότε και από ποιον δημιουργήθηκε; 

Η ιστορία του Campari ξεκινά περίπου στα τέλη του 19ου αιώνα, τότε που δημιουργήθηκε για πρώτη φορά στην πόλη Νοβάρα της Ιταλίας, από τον φημισμένο Ιταλό παραγωγό ποτών Gaspare Campari. Ο Gaspare δημιούργησε ένα αλκοολούχο ποτό, το οποίο κατάφερε να ξεχωρίσει χάρη στο έντονο κόκκινο χρώμα του, αλλά και χάρη στην ιδιαίτερη ξηρή, πικρόγλυκη γεύση του.

Μέχρι και σήμερα η συνταγή του Campari που περιλαμβάνει πάνω από 60 φυσικά συστατικά παραμένει μυστική 

Η επιχείρηση Campari ξεκίνησε και επίσημα το 1867, όταν ο Gaspare δημιούργησε το φημισμένο Café Campari στην ιστορική στοά Galleria Vittorio Emanuele στο Μιλάνο, απέναντι από την εμβληματική Piazza Duomo. Ο Gaspare ξεκίνησε να αναπτύσσει την επιχειρηματικότητά του εκεί που χτυπούσε η καρδιά της πολιτιστικής και οικονομικής σκηνής του Μιλάνου. Την ίδια χρονιά στις 17 Νοεμβρίου γεννήθηκε ο γιος του, Davide Campari, ο οποίος αργότερα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην τεράστια ανάπτυξη του brand name που δημιούργησε ο πατέρας του.

Ποιοι ήταν οι διάδοχοι και τα ορόσημα στην πορεία του;

Μετά τον θάνατο του Gaspare τα ηνία της αυτοκρατορίας Campari, ανέλαβαν οι δύο γιοι του, ο Davide και ο Guido. Εκείνοι με τη σειρά τους το 1904 δημιούργησαν το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής Campari στην ειδυλλιακή, ιταλική πόλη Sesto San Giovanni. Ταυτόχρονα ξεκίνησαν να εξάγουν το ποτό τους σε διάφορες πόλεις του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων ήταν και η Νίκαια. Μάλιστα, λόγω της μεγάλης επιτυχίας που γνώρισε το Campari στη Γαλλία, τα δύο αδέρφια προσπαθώντας να επεκτείνουν ακόμη περισσότερο την επιχειρηματική τους ισχύ, τα επόμενα χρόνια ξεκίνησαν να το εξάγουν και σε αγορές όπως αυτές της Αμερικής και της Ασίας.

Το "Camparino in Galleria"

Σημαντικό milestone στην κοινή επαγγελματική τους πορεία υπήρξε το 1915 η δημιουργία του μπαρ "Camparino in Galleria", που καθιερώθηκε ως το κέντρο του μιλανέζικου Aperitivo, προσελκύοντας διανοούμενους, καλλιτέχνες και διασημότητες για να απολαύσουν ένα Campari, ανταλλάσσοντας απόψεις για τα τεκταινόμενα της εποχής. Το "Camparino in Galleria", συνώνυμο της παράδοσης του Aperitivo και της ιταλικής φινέτσας, μέχρι και σήμερα κατατάσσεται με ευκολία στα must-visit places του Μιλάνου. 

To Campari Negroni

Λίγα χρόνια αργότερα ανέτειλε η απαρχή μιας νέας εποχής με τη δημιουργία δύο εμβληματικών κοκτέιλ, το Americano και το Negroni με τη ζωντανή ψυχή του Campari, στον πυρήνα τους. Στην Φλωρεντία του 1919, ο Κόμης Camillo Negroni ζήτησε από τον bartender του Casoni Bar, τον Fosco Scarselli, μια πιο δυνατή εκδοχή του Americano. Ο bartender αντικατέστησε τη σόδα με gin και δημιούργησε άθελά του ένα αριστούργημα. Το νέο cocktail, που πήρε το όνομα του Κόμη, έγινε γρήγορα αγαπημένο και η συνταγή του Negroni γράφτηκε στην ιστορία, οδηγώντας το ιταλικό bitter σε παγκόσμια αναγνώριση.

Με ποιους designers συνδέθηκε το Campari;

Το Campari μέσα στα χρόνια έχει συνεργαστεί με κάποιους πολύ σημαντικούς artists του design και του illustration, όπως o Attilio Rossi, ο Giovanni Mingozzi, ο Franz Marangolo, και ο Adolf Hohenstein. Ταυτόχρονα, σημαντικός σταθμός στην εξέλιξη και στην πορεία του brand υπήρξε και η συνεργασία του με τον διάσημο art designer Leonetto Cappielo, ο οποίος μετουσιώνοντας την μαξιμαλιστική αισθητική του σε Campari posters, απογείωσε αναμφίβολα το brand identity του ιταλικού aperitivo, ταυτίζοντάς το ακόμα πιο έντονα με την καλαισθησία του χώρου των τεχνών.


Πώς συνδέθηκε το Campari με τη Χρυσή Εποχή του Hollywood;

Η σχέση του Campari με τον κινηματογράφο χρονολογείται από τις αρχές του 20ού αιώνα, μια εποχή που το brand έκανε διαρκώς σημαντικά βήματα στις διεθνείς αγορές. Η δεκαετία του 1920 και του 1930 ήταν μια χρυσή εποχή, τόσο για το Campari όσο και για το Χόλιγουντ. Οι διαφημιστικές καμπάνιες του από αυτήν την περίοδο είναι διάσημες για τη δημιουργικότητά τους και την καλλιτεχνική τους φινέτσα, αντικατοπτρίζοντας το δυναμικό πολιτιστικό τοπίο της εποχής.

Ο γιος του Gaspare Campari, ο Davide, που ανέλαβε τα ηνία είχε μια οραματική προσέγγιση στο marketing. Κατανοούσε τη δύναμη της οπτικής αφήγησης και το δυναμικό του κινηματογράφου με τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργεί νέες φιλοδοξίες και επιθυμίες μεταξύ των καταναλωτών. Το 1930, ανέθεσε στη καλλιτέχνη Bruna Mateldi Moretti, γνωστή ως Brunetta, να δημιουργήσει μια σειρά από καρικατούρες με αστέρες του Χόλιγουντ που απολαμβάνουν τα αγαπημένα τους ποτά Campari. Αυτές οι έξυπνες εικονογραφήσεις κατέγραψαν την ουσία των διασημοτήτων, ενώ ταυτόχρονα ανέδειξαν την κομψότητα και τη γοητεία του Campari.
Μία από τις πιο εμβληματικές εικονογραφήσεις αυτής της σειράς είναι της Greta Garbo, που απεικονίζεται με ένα Cordial Campari, ένα βατόμουρο λικέρ που δημιουργήθηκε από τον ίδιο τον Davide Campari. Αυτή η απεικόνιση της Garbo, με την αιθέρια παρουσία και την κομψή συμπεριφορά της, αποτυπώνει τέλεια τη γοητεία του brand. Μια άλλη αξιοσημείωτη εικονογράφηση παρουσιάζει τον Charlie Chaplin ως τον αγαπημένο του χαρακτήρα, τον Αλήτη. Μέσω του Chaplin, η Brunetta μετέφερε την παιχνιδιάρικη και ανάλαφρη πλευρά του Campari, δείχνοντας την ευρεία απήχησή του και την ευελιξία του.

Αυτές οι εικονογραφήσεις ήταν κάτι παραπάνω από διαφημίσεις. Ήταν πολιτιστικά αντικείμενα που γεφύρωσαν τους κόσμους του κινηματογράφου και του Campari. Έδωσαν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δουν τον εαυτό τους στον λαμπερό κόσμο του Χόλιγουντ, απολαμβάνοντας το Campari δίπλα στους αγαπημένους τους αστέρες.

Η Τέχνη των κινηματογραφικών διαφημίσεων του Campari

Ο Federico Fellini

Στη δεκαετία του 1980, ο καταξιωμένος Ιταλός σκηνοθέτης Federico Fellini συνεργάστηκε με την Campari για τη δημιουργία μιας σειράς από αξέχαστες διαφημίσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε το "The secret of Campari", το "The legend of red passion", "The seduction", και το "The red thread". Η συνεργασία του Federico Fellini με την Campari σηματοδοτεί μια από τις πιο εμβληματικές στιγμές στην ιστορία της διαφήμισης. Ο σπουδαίος σκηνοθέτης, με το μοναδικό του όραμα και την αξεπέραστη αισθητική του, κατάφερε να υφάνει μια αριστουργηματική αφήγηση, αναδεικνύοντας την ομορφιά, την πολυπλοκότητα και την ιταλική παράδοση που συνδέονται με το brand Campari.


Ο Tarsem Singh

Ο Tarsem Singh το 1990 εξέπληξε το κοινό της Ιταλίας, γιατί το "Il Graffio", spot της Campari που σκηνοθέτησε, ασχολήθηκε για πρώτη φορά με το θέμα της σεξουαλικής ταυτότητας. Το 2001 ο διάσημος Ινδός σκηνοθέτης συνέχισε το δημιουργικό του ταξίδι με μια σειρά μικρών ταινιών που ήταν κάτι παραπάνω από διαφημίσεις. To "Campari Trilogy" υπερέβη την απλή προβολή προϊόντων, ήταν ένα καλλιτεχνικά έργο που ανέδειξε την πλούσια ιστορία και την κομψότητα του Campari. Αυτές οι τρεις ταινίες αντικατοπτρίσανε τη δέσμευση του brand στην αριστεία και στην δημιουργικότητα, προβάλλοντας ιστορίες που μένουν αξέχαστες.

Φαντάσου: Σε ένα μεσαιωνικό φρούριο, η ταινία ανοίγει με ένα κομψό μαύρο αυτοκίνητο να ανεβαίνει τις στροφές του τείχους. Η σκηνή είναι γεμάτη αγωνία καθώς δύο κύριοι ετοιμάζονται για μονομαχία. Η επιλογή των όπλων γίνεται σε ένα μαξιλάρι από βελούδο κόκκινο σαν ρουμπίνι, και καθώς η femme-fatale δίνει το σήμα για την έναρξη της μονομαχίας, η κάμερα καταγράφει κάθε λεπτομέρεια. Τα δάχτυλά της χτυπούν ρυθμικά ένα κρυστάλλινο ποτήρι γεμάτο Campari, ενώ αναμένει να δει ποιος θα κερδίσει την καρδιά της.

Η Διαρκής Επιρροή του Campari στο cinema τον 21ο αιώνα

Η επιρροή του Campari στον κινηματογράφο επεκτείνεται.Το brand συνεχίζει να συνεργάζεται με κινηματογραφιστές και καλλιτέχνες για να δημιουργεί συναρπαστικές ιστορίες που αντηχούν στο κοινό. 

Από τον Matthew Rolston με το αφοπλιστικό "Le Connaisseur" (2007), τoν Paolo Sorrentino για το αγωνιώδες "Killer in Red" (2017) και τον Stefano Sollima για το αινιγματικό "The Legend of Red Hand" (2018), μέχρι τον πρωτοπόρο Federico Fellini για το αισθαντικό "A Modern Fairytale" (1984) και την «τεχνητή» επάνοδο του με το "Fellini Forward" (2021): την πρώτη ταινία μικρού μήκους που χρησιμοποίησε artificial intelligence για να επαναφέρει στη ζωή τη δημιουργική ιδιοφυΐα του Φελίνι. Η ταινία εγκαινίασε τα Red Diaries, την κινηματογραφική εξέλιξη του Campari Calendar.

Φυσικά, ειδική αναφορά θα πρέπει να γίνει και στους a-list κινηματογραφικούς ηθοποιούς, οι οποίοι κατά καιρούς έχουν αποτελέσει τα κεντρικά πρόσωπα των διαφημιστικών του Campari. Διάσημα ονόματα τα οποία ανήκουν στη μακροσκελή αυτή λίστα είναι οι βραβευμένoi με Oscar Benicio del Toro και Penélope Cruz, η Umma Thurman, η Eva Green, o Clive Owen, η Mila Jovovich,  Kate Hudson, η Jessica Alba και η εκθαμβωτική Salma Hayek.


We Are Cinema

H συνεργασία της Campari με το Φεστιβάλ των Καννών είναι ένα από τα πιο λαμπερά παραδείγματα της αφοσίωσής της στην τέχνη και τον πολιτισμό. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, όχι μόνο υποστηρίζει την κινηματογραφική κοινότητα, αλλά και προωθεί την αξία της αυθεντικότητας και της δημιουργικότητας. Φέτος, το 2024, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η εκδήλωση εμπνεύστηκε από τη νέα παγκόσμια καμπάνια του ιταλικού brand, το "We Are Cinema", η οποία εστιάζει στις αυθεντικές στιγμές που μετατρέπονται σε αξέχαστες ιστορίες.

Το Campari κάθε χρόνο συμβάλλει ενεργά στην συνεργασία, προώθηση και προβολή πολυάριθμων legendary κινηματογραφικών φεστιβάλ.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το New York Film Festival, το Locarno Film Festival, το Vienna International Film Festival και το Φεστιβάλ Βενετίας. Μάλιστα, το 2020, μέσα στα πλαίσια του Φεστιβάλ της Βενετίας, είδαμε το Campari Boat-in Cinema, μια καινοτόμο πρωτοβουλία που έφερε τη μαγεία του κινηματογράφου στους υδάτινους δρόμους της Ιταλίας. Αυτή η μοναδική κινηματογραφική εμπειρία επέτρεψε στο κοινό να απολαμβάνει κλασικές ταινίες από την άνεση των σκαφών τους, περιτριγυρισμένοι από το γραφικό τοπίο των ιταλικών καναλιών. Αυτό το γεγονός ήταν ένας εορτασμός τόσο του κινηματογράφου όσο και της κληρονομιάς του Campari, αναδεικνύοντας τη δέσμευση του στη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών.

Γίνε κι εσύ μέρος σε ένα ζωντανό κομμάτι της ιστορίας

Η ικανότητα του Campari να συγχωνεύει την τέχνη με το εμπόριο το έχει καθιερώσει ως μια μοναδική και εμβληματική παρουσία στον κόσμο των πολυτελών brands.

Η διαχρονική κομψότητα, η αφοσίωσή του στην καλλιτεχνική αριστεία και η συνεχής επιρροή του στον κινηματογράφο το καθιστούν ένα μοναδικό και αναπόσπαστο κομμάτι της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Το Campari δεν είναι απλώς ένα aperitivo, αλλά ένας ζωντανός θρύλος που συνεχίζει να μας εμπνέει με την κομψότητα και τη δημιουργικότητά του.

Αυτή η ιστορία του Campari, που έχει εξελιχθεί μέσα από τις δεκαετίες, μας θυμίζει τη δύναμη της τέχνης και του πολιτισμού να ενώνουν ανθρώπους και να δημιουργούν αξέχαστες εμπειρίες. Το Campari θα συνεχίσει να παίζει έναν σημαντικό ρόλο στον κόσμο του κινηματογράφου και πέρα από αυτόν, προσφέροντάς μας πάντα νέες και συναρπαστικές αφηγήσεις που γοητεύουν και εμπνέουν. 

Σε κάθε γουλιά του Campari, ανακαλύπτεις την ιστορία, την τέχνη και την κομψότητα που το καθιστούν μοναδικό. Είναι ένας ζωντανός μύθος που συνεχίζει να γράφει την ιστορία του, δημιουργώντας αξέχαστες στιγμές και αναμνήσεις! Μη χάσεις ούτε στιγμή από τη διαδρομή του εδώ!

Editor's Tip: Πάντα απολαμβάνουμε υπεύθυνα!